LAHJAKORTTIEN TOIMITUSEHDOT
Nämä yleiset toimitusehdot koskevat Hotel Hyvinkää Oy:n (jäljempänä Quality Hotel Sveitsi), y-tunnus: 3368681-1, online-lahjakorttikaupasta tilattuja lahjakortteja ja hotelleissa paikan päällä maksettuja tai laskutettuja lahjakortteja. Näitä yleisiä toimitusehtoja sovelletaan Quality Hotel Sveitsin ja lahjakortin ostajan (jäljempänä ostaja) sekä Quality Hotel Sveitsin ja lahjakortin saajan välisessä sopimussuhteessa. Lahjakortin ostaja ja saaja voivat olla sama henkilö. Quality Hotel Sveitsillä on oikeus perua tehty tilaus tai purkaa kauppa, mikäli yleisiä sopimusehtoja tai palvelukohtaisia erityisehtoja on rikottu.
Palvelukohtaisten erityisehtojen soveltaminen
Kunkin palvelun kuvauksen yhteydessä on esitetty kyseistä palvelua koskevat ehdot sekä mahdolliset erityisehdot. Palvelukohtaisia erityisehtoja sovelletaan näiden yleisten toimitusehtojen lisäksi. Mikäli palvelukohtaisten erityisehtojen ja näiden yleisten toimitusehtojen välillä on ristiriita, sovelletaan palvelukohtaisia erityisehtoja.
Ostoprosessi
Ostaja ostaa lahjakortin Quality Hotel Sveitsin verkkokaupasta. Lahjakortit lähetetään ostajan valitsemalla lähetystavalla. Quality Hotel Sveitsi lähettää ostajalle sähköpostitse tilausvahvistuksen ostetusta lahjakortista. Lahjakorttien hintaan lisätään toimitustapakohtainen toimitusmaksu. Toimitusmaksu ilmoitetaan toimitustavan valinnan yhteydessä. Ostaessaan lahjakortin asiakas hyväksyy ostohetkellä voimassaolevat yleiset toimitusehdot ja palvelukohtaiset erityisehdot. Käyttäessään lahjakortin sen saaja hyväksyy lahjakortin ostohetkellä voimassa olleet yleiset toimitusehdot sekä palvelukohtaiset erityisehdot.
Lahjakortin sisältö
Voimassa oleva lahjakortti kelpaa maksuksi lahjakortissa ilmoitettuun palveluun ja ilmoitetulle palveluntarjoajalle. Palvelun sisältö on mahdollisimman tarkasti kuvattu Quality Hotel Sveitsin lahjakorttikaupan sivustolla. Jos palvelusta kuitenkin herää kysymyksiä, voit ottaa yhteyttä Quality Hotel Sveitsin vastaanotton sähköpostitse tai puhelimitse: q.sveitsi@strawberry.fi / +358 (0)293 200 420
Lahjakortin voimassaolo
Lahjakortti on voimassa lahjakortissa ilmoitettuun päivämäärään asti ellei palvelukohtaisissa erityisehdoissa ole muuta mainittu. Lahjakortti on voimassa 12 kk sen ostopäivästä. Palvelu on käytettävä lahjakortin voimassaoloaikana.
Tarjoukset ja alennuskoodit
Tarjoukset ovat voimassa vain ilmoitetun ajan. Tarjouksia ei voi yhdistää toisiin tarjouksiin ellei niin erikseen mainita.
Lahjakortin käyttäminen
Lahjakortti toimii maksuvälineenä lahjakortissa ilmoitetun palveluntarjoajan palveluun. Lahjakortti on esitettävä palveluntarjoajalle palvelua maksettaessa. Useimmat Quality Hotel Sveitsin myymät palvelut edellyttävät ennakkoon tehtävää varausta. Lahjakorttia vastaan ei palauteta rahaa, eikä käyttämättömiä palveluja hyvitetä.
Peruutusoikeus
Lahjakortin ostajalla on oikeus peruuttaa lahjakortin tilaus 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun ostaja tai lahjakortin saaja on vastaanottanut lahjakortin. Palautusoikeutta ei kuitenkaan ole, mikäli lahjakortti on jo käytetty. Peruutusoikeutta ei myöskään ole, jos palvelun ajankohta on varattu tai palveluntarjoaja on aloittanut valmistelut palvelun suorittamiseksi. Ostajan on palautettava lahjakortti tilauksen peruuttamisen yhteydessä. Quality Hotel Sveitsi suorittaa mahdolliset hyvitykset ostajan ilmoittamalle pankkitilille kuukauden kuluessa peruutuksen vastaanottamisesta. Quality Hotel Sveitsillä on oikeus mitätöidä lahjakorttitilauksen lahjakortit, mikäli maksua ei ole vastaanotettu yleisten laskutusehtojen puitteissa 14 vrk sisällä kokonaisuudessaan.
Lahjakortin vaihto ja takaisinlunastus
Käyttämätön lahjakortti voidaan sen voimassaoloaikana vaihtaa toiseen saman hintaiseen tai halvempaan Quality Hotel Sveitsin lahjakorttiin. Ostajan tai lahjakortin saajan on palautettava lahjakortti vaihtopyynnön yhteydessä. Quality Hotel Sveitsi ei palauta alkuperäisen lahjakortin ja uuden lahjakortin nimellisarvojen mahdollista erotusta. Lahjakortin vaihto ei muuta lahjakortin alkuperäistä voimassaoloaikaa. Käyttämätöntä lahjakorttia ei lunasteta takaisin sen voimassaoloajan päätyttyä.
Vastuunrajoitus
Quality Hotel Sveitsin myymät lahjakortit oikeuttavat maksuvälineeksi lahjakortissa ilmoitetusta palvelusta ja ilmoitetulle palveluntarjoajalle. Quality Hotel Sveitsin vastuu rajoittuu aina enintään lahjakortin nimellisarvoon. Quality Hotel Sveitsi ei vastaa vahingoista tai viivästyksistä, jotka johtuvat ylivoimaisesta esteestä (force majeure, kuten esimerkiksi lakosta, työsulusta, maksuvälinesaarrosta, tietoliikennehäiriöstä.
Yksityisyydensuoja
Palveluun sovelletaan Quality Hotel Sveitsin yksityisyydensuojakäytäntöä, joka löytyy täältä.
Muutokset tilaus- ja toimitusehtoihin
Quality Hotel Sveitsi pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtojaan. Tilaajan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin tilaus- ja toimitusehtoihin.
Sovellettava lainsäädäntö ja oikeuspaikka
Näihin yleisiin toimitusehtoihin sekä Quality Hotel Sveitsin ja ostajan ja lahjakortin saajan väliseen sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Sopimussuhteesta aiheutuvat erimielisyydet ratkaisee Itä-Uudenmaan käräjäoikeudessa. Siltä osin kuin sopimukseen sovelletaan kuluttajansuojalakia, sopimuksen osapuolena oleva kuluttaja voi nostaa kanteen myös kotipaikkansa käräjäoikeudessa.
Maksut
Tuotteet ja palvelut maksetaan pääsääntöisesti tilauksen yhteydessä. Online –varausjärjestelmässä voidaan maksaa verkkopankin kautta tai luottokortilla. Maksaminen tapahtuu Adyenin tuottaman palvelun välittämänä. Mikäli maksun suorittaa luottokortilla, Quality Hotel Sveitsi toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Adyen (www.adyen.com). Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.